Запрошуємо на глибокий тренінг для професійного росту та стійкості!
Запрошуємо на поглиблений тренінг для професійного зростання та стійкості.Програма тренінгу для психологів
«Трансгенераційна та колективна травма війни: професійна підтримка, етичні аспекти й профілактика вікарного виховання психологів»
м. Хмельницький 1 грудня 2024 року
Мета: Надати психологам комплекс знань та інструментів для роботи з колективною та трансгенераційною травмою, сприяти особистісному та суспільному посттравматичному розвитку, а також допомогти в профілактиці вікарної травми та вигоряння та етично представленій роботі в інформаційному просторі.
Опис: Цей тренінг допоможе психологам глибше зрозуміти механізми трансгенераційної травми, можливості подолання колективних травм, розвинути навички для підтримки посттравматичного зростання та зберегти власну професійну стійкість у непростих умовах. 10.00-11.15 Блок 1. Трансгенераційна та колективна травма в умовах війни.
11.15-11.45 – кава пауза
11.45-13.00 Блок 2. Колективні механізми подолання слідків війни.
13.00-14.00 Обід
14.00 – 15.30 Блок 3: Вікарна травма і професійна активізація психологів.
15.30-16.00 кава пауза
16.00 – 17.45 Блок 4: Етичні аспекти представлення роботи психолога (психологічних інтервенцій) в інформаційному просторі.
Підведення підсумків
18.00 вечеряБлок 1: Трансгенераційна та колективна травма в умовах війни
Основні теми:
• Поняття трансгенераційної травми. Механізми передачі травматичного досвіду через покоління.
• Вплив колективного травматичного досвіду війни на суспільну свідомість та ідентичність.
• Важливість колективного опрацювання травматичних подій і його ефект для суспільства. Роль психолога в роботі колективу з травмою та підтримці громади.
Вправи та інструменти:
• Вправа «Мапа поколінь» для виявлення батьків, пов'язаних із травмами у родині.
• Використання наративних технік для відновлення сімейних історій, відновлення зв'язків та пошуку ресурсів для зцілення.
• Групова дискусія про роль колективної пам'яті («пам'ятування») в подоланні травми як джерела сили та розуміння.
Блок 2: Колективні механізми подолання слідків війни
Основні теми:
• Роль спільнот та підтримуючих груп у зціленні колективної травми.
• Практики і методи створення «психологічної безпеки» в групах для обговорення травматичних тем.
• Важливість взаємодії та діалогів на рівні спільноти і громади для зміцнення суспільної стійкості.
Вправи та інструменти:
• Групова вправа «Спільний простір»: створення безпечного середовища для ділення досвідом.
• Рольові ігри для розвитку емпатії та підтримки в групових ситуаціях.
• Сценарії ситуацій для моделювання в громадських та професійних групах.
Блок 3: Вікарна травма і профілактика вигорання психологів
Основні теми:
• Що таке вікарна травма і її вплив на професіоналів, які працюють з клієнтами з травматичним досвідом.
• Основні ознаки вигорання та ефективні методи його профілактики.
• Стратегії саморегуляції, самозбереження і відновлення ресурсів та професійної підтримки для запобігання вигоранню.
• Роль міжособистісної підтримки та колективної взаємодії для психологів, які працюють із травмованими клієнтами.
Вправи та інструменти:
• Техніка «Перевірка власних ресурсів» для самоспостереження за рівнем втоми та виснаження.
• Рефлексивні практики, такі як «Щоденник ресурсів», для оцінювання емоційних та професійних потреб.
• Техніка групової підтримки – організація «міні-груп підтримки» для обговорення складних ключів
• Практики саморефлексії (наприклад, щоденник емоцій) для моніторингу стану та емоційної вразливості.
• Техніка «Емоційний термометр» для оцінки власного ресурсу.
• Вправа «Шкала вигорання» для оцінки рівня професійного виховання.
Блок 4: Етичні аспекти представлення роботи психолога (психологічних інтервенцій) в інформаційному просторі
Основні теми:
• Принципи професійної етики в роботі психолога та поширення інформації про психологічне втручання в умовах війни.
• Як етично поділитися інформацією про психологічну роботу та досягнення в публічному просторі.
• Етичні дилеми у висвітленні та обговоренні теми травми.
• Основи професійної етики у створенні інформаційного контенту для соціальних мереж і публікацій.
Вправи та інструменти:
• Робота з кейсами: обговорення етичних дилем у висвітленні психологічної роботи під час війни.
• Вправа «Етичний компас» – робота з прикладами для кращого розуміння етичних обмежень.
• Групова робота над створенням «Кодексу поведінки» для представлення психологічних втручань у медіа.
Спікер: Губеладзе Ірина Гурамівна - доктор психологічних наук, завідувач Відділу психології мас і спільнот Інституту соціальної та політичної психології, президент АППУ.+38 097 927 47 04
Запис на тренінг на сайті за посиланням в першому коментарі.