Реабілітаційний центр духовно – психологічної підтримки

31336 с. Шаровечка вул. Яна Павла ІІ буд. 1Тел.: +38 097 927 47 04

29001 Хмельницький вул. Свободи 70Тел.: +38 097 927 47 04 +38 097 495 73 72

Реабілітаційний центр духовно – психологічної підтримки

31336 с. Шаровечка вул. Яна Павла ІІ буд. 1Тел.: +38 097 927 47 04

29001 Хмельницький вул. Свободи 70Тел.: +38 097 927 47 04 +38 097 495 73 72

Запрошуємо на глибокий тренінг для професійного росту та стійкості!

Запрошуємо на глибокий тренінг для професійного росту та стійкості!

Запрошуємо на поглиблений тренінг для професійного зростання та стійкості.Програма тренінгу для психологів

«Трансгенераційна та колективна травма війни: професійна підтримка, етичні аспекти й профілактика вікарного виховання психологів»

м. Хмельницький 1 грудня 2024 року

Мета: Надати психологам комплекс знань та інструментів для роботи з колективною та трансгенераційною травмою, сприяти особистісному та суспільному посттравматичному розвитку, а також допомогти в профілактиці вікарної травми та вигоряння та етично представленій роботі в інформаційному просторі.

Опис: Цей тренінг допоможе психологам глибше зрозуміти механізми трансгенераційної травми, можливості подолання колективних травм, розвинути навички для підтримки посттравматичного зростання та зберегти власну професійну стійкість у непростих умовах. 10.00-11.15 Блок 1. Трансгенераційна та колективна травма в умовах війни.

11.15-11.45 – кава пауза

11.45-13.00 Блок 2. Колективні механізми подолання слідків війни.

13.00-14.00 Обід

14.00 – 15.30 Блок 3: Вікарна травма і професійна активізація психологів.

15.30-16.00 кава пауза

16.00 – 17.45 Блок 4: Етичні аспекти представлення роботи психолога (психологічних інтервенцій) в інформаційному просторі.

Підведення підсумків

18.00 вечеряБлок 1: Трансгенераційна та колективна травма в умовах війни

Основні теми:

• Поняття трансгенераційної травми. Механізми передачі травматичного досвіду через покоління.

• Вплив колективного травматичного досвіду війни на суспільну свідомість та ідентичність.

• Важливість колективного опрацювання травматичних подій і його ефект для суспільства. Роль психолога в роботі колективу з травмою та підтримці громади.

Вправи та інструменти:

• Вправа «Мапа поколінь» для виявлення батьків, пов'язаних із травмами у родині.

• Використання наративних технік для відновлення сімейних історій, відновлення зв'язків та пошуку ресурсів для зцілення.

• Групова дискусія про роль колективної пам'яті («пам'ятування») в подоланні травми як джерела сили та розуміння.

Блок 2: Колективні механізми подолання слідків війни

Основні теми:

• Роль спільнот та підтримуючих груп у зціленні колективної травми.

• Практики і методи створення «психологічної безпеки» в групах для обговорення травматичних тем.

• Важливість взаємодії та діалогів на рівні спільноти і громади для зміцнення суспільної стійкості.

Вправи та інструменти:

• Групова вправа «Спільний простір»: створення безпечного середовища для ділення досвідом.

• Рольові ігри для розвитку емпатії та підтримки в групових ситуаціях.

• Сценарії ситуацій для моделювання в громадських та професійних групах.

Блок 3: Вікарна травма і профілактика вигорання психологів

Основні теми:

• Що таке вікарна травма і її вплив на професіоналів, які працюють з клієнтами з травматичним досвідом.

• Основні ознаки вигорання та ефективні методи його профілактики.

• Стратегії саморегуляції, самозбереження і відновлення ресурсів та професійної підтримки для запобігання вигоранню.

• Роль міжособистісної підтримки та колективної взаємодії для психологів, які працюють із травмованими клієнтами.

Вправи та інструменти:

• Техніка «Перевірка власних ресурсів» для самоспостереження за рівнем втоми та виснаження.

• Рефлексивні практики, такі як «Щоденник ресурсів», для оцінювання емоційних та професійних потреб.

• Техніка групової підтримки – організація «міні-груп підтримки» для обговорення складних ключів

• Практики саморефлексії (наприклад, щоденник емоцій) для моніторингу стану та емоційної вразливості.

• Техніка «Емоційний термометр» для оцінки власного ресурсу.

• Вправа «Шкала вигорання» для оцінки рівня професійного виховання.

Блок 4: Етичні аспекти представлення роботи психолога (психологічних інтервенцій) в інформаційному просторі

Основні теми:

• Принципи професійної етики в роботі психолога та поширення інформації про психологічне втручання в умовах війни.

• Як етично поділитися інформацією про психологічну роботу та досягнення в публічному просторі.

• Етичні дилеми у висвітленні та обговоренні теми травми.

• Основи професійної етики у створенні інформаційного контенту для соціальних мереж і публікацій.

Вправи та інструменти:

• Робота з кейсами: обговорення етичних дилем у висвітленні психологічної роботи під час війни.

• Вправа «Етичний компас» – робота з прикладами для кращого розуміння етичних обмежень.

• Групова робота над створенням «Кодексу поведінки» для представлення психологічних втручань у медіа.

Спікер: Губеладзе Ірина Гурамівна - доктор психологічних наук, завідувач Відділу психології мас і спільнот Інституту соціальної та політичної психології, президент АППУ.+38 097 927 47 04

Запис на тренінг на сайті за посиланням в першому коментарі.